Ostutingimused

Kehtiv alates 01.01.2023

1. Ostutingimuste ulatus ja kehtivus

1.1 Ostutingimused kehtivad müüja, Kalete OÜ (registrikood 16602310, Pärnu, Eesti, e-post: info@kalete.ee, edaspidi Müüja), ja Tellija (edaspidi Tellija) vahel veebipoe aadressiga www.kalete.ee (edaspidi E-pood) vahendusel toodete ostmisel tekkivate õigussuhete kohta.

1.2 Lisaks Ostutingimustele reguleerivad E-poe vahendusel toodete ostmisel tekkivaid õigussuhteid Eesti Vabariigis kehtivad õigusaktid.

1.3 Müüja on õigustatud E-poe arengust tulenevalt ning E-poe parema ja turvalisema kasutamise huvides Ostutingimusi ja hinnakirja muutma. Ostutingimuste ja hinnakirja muudatused jõustuvad vastava muudatuse avaldamisest interneti leheküljel www.kalete.ee. Kui Tellija edastas oma tellimuse enne Ostutingimuste muudatuste jõustumist, kohaldatakse tellimuse edastamise ajal kehtinud Ostutingimusi, v.a kui seaduses või Ostutingimustes on ette nähtud teisiti.

 2. Hind

2.1. E-poes müüdavate toodete hinnad on eurodes, hinnad sisaldavad käibemaksu 20%.

2.2. Ostetud toodetele lisandub transpordihind, mis arvutatakse Tellija ostukorvis pärast kohaletoimetamisviisi valikut.

2.3. Müüja jätab endale õiguse korrigeerida hindu. Kui Tellija edastas oma tellimuse enne hinna muutmist, siis kehtib Tellijale hind, mis oli arvel kajastatud tellimuse vormistamise momendil.

3. Ostukorv ja tellimuse vormistamine

3.1. Tellija ostukorv luuakse hetkel, kui Tellija klikib lingile „Lisa korvi“.

3.2. Ostukorvis olevate toodete arvu saab muuta lahtris „kogus“. Tellimuse vormistamiseks tuleb klikkida lingile „Mine maksma”. Tellija suunatakse tellimuse vormistamise leheküljele.

3.3. Tellimust saab vormistada nii registreerimata külalisena kui ka registreerides endale konto. Tellimuse vormistamise lehel tuleb sisestada nõutavad andmed ning klikkida nupule „Esita tellimus”.

3.4. Kui toode on e-poes märgitud “eritellimusel” või “müüdud” ei saa seda toodet e-poest tellida. “Eritellimusel” toodete tellimiseks tuleb ühendust võtta klienditeenindusega emaili teel info@kalete.ee.

3.5. Tellimuse vormistamise leheküljel olevate lahtrite täitmisel tuleb olla tähelepanelik, sest selle informatsiooni täpsusest ja õigsusest sõltub Tellija poolt ostetud toodete kiire ja häireteta kohaletoimetamine. Müüja ei vastuta täitmisel Tellija poolt esitatud ebakorrektsetest andmetest tingitud tellimuse mittetäitmise või muude sellest tulenevate tagajärgede eest.

3.6. Müügileping loetakse sõlmituks ja tellimuse täitmist alustatakse, kui tasumisele kuuluv summa on pangalingi kaudu tasutud ja tellimus on müüjale esitatud.

3.7. E-poes kuvatud tootepildid on illustratiivse tähendusega ning võivad erineda tegelikust tootest. E-poes olevad tootekirjeldused ei pruugi olla ammendavad.

3.8. Klienditugi vastab kirjadele tööpäeviti emaili teel info@kalete.ee.

3.9. Klienditugi töötab eesti, soome ja inglise keeles.

4. Toodete eest tasumine

4.1. Makse sooritamine toimub pangalingi kaudu. Selleks peab esmalt valima riigi ja seejärel on võimalik valida pank, kust ülekanne soovitakse teostada. Kui pangalink on valitud, suunatakse Teid makseteenuse osutaja (Montonio Finance OÜ) kaudu valitud Internetipanka. Peale maksekorralduse kinnitamist lahku internetipangast vajutades nuppu “Tagasi kaupmehe juurde”. Pärast tellimuse esitamist saadetakse makse aluseks olev arve Tellijale tellimuse kinnitusena ka elektronpostiga.

4.2. Makseviisid:

4.2.1. Pangalingiga Eestis: Swedbank, SEB, LHV, Luminor, Coop, Citadele.

4.2.2. Pangalingiga Soomes: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, POP Pankki, OmaOP, S-Pankki, Ålandsbanken, Handelsbanken, Revolut

4.2.3. Kõik maksed toimuvad eurodes.

4.3. Maksetingimused

4.3.1. Maksetingimus ettemaks – 100% arve järgi tasumisele kuuluvast summast tasutakse tellimuse vormistamisel.

5. Toodete kohaletoimetamine ja üleandmine

5.1. Tellimused täidetakse 1-5 päeva jooksul peale ostu sooritamist, kuna valmistame tooted vastavalt tellimusele. Tellimuse täitmise aeg sõltub tellitud toodete kogusest. Tellimuse vormistamisel saab valida sobiva kohaletoimetamisviisi:

5.1.1. Eesti

5.1.1.1. Itella SmartPost pakiautomaat– tellimused toimetatakse Tellija poolt tellimuse vormistamisel valitud pakiautomaadi asukohta. Kauba maksumusele lisandub transporditasu 3,00 eurot ühe ostu kohta. Kauba lähetuse kohta saab Tellija teate oma elektronposti aadressile. Kaupade kohaletoimetamine pakiautomaati toimub 1-3 tööpäeva jooksul alates tellimuse täitmisest. Kauba saabudes saadetakse Tellijale elektroonilise teavitus (SMSi ja/või e-posti teel) uksekoodiga, mille alusel ta paki pakiautomaadist kätte saab.

5.1.1.2. Smartkuller – tellimused toimetatakse tellimuses märgitud aadressile kulleri poolt. Kauba maksumusele lisandub transporditasu 6,90 eurot ühe ostu kohta. Kauba lähetuse kohta saab Tellija teate oma elektronposti aadressile. Kohaletoimetamise aja kokku leppimiseks võtab kuller Tellijaga ühendust tellimuse vormistamisel teatatud kontakttelefoni teel. Kaupade kohaletoimetamine toimub 1-3 tööpäeva jooksul alates tellimuse täitmisest.

5.1.1.3. Omniva pakiautomaat– tellimused toimetatakse Tellija poolt tellimuse vormistamisel valitud pakiautomaadi asukohta. Kauba maksumusele lisandub transporditasu 3,00 eurot ühe ostu kohta. Kauba lähetuse kohta saab Tellija teate oma elektronposti aadressile. Kaupade kohaletoimetamine pakiautomaati toimub 1-3 tööpäeva jooksul alates tellimuse täitmisest. Kauba saabudes saadetakse Tellijale elektroonilise teavitus (SMSi ja/või e-posti teel) uksekoodiga, mille alusel ta paki pakiautomaadist kätte saab.

5.1.1.4. Omniva kuller – tellimused toimetatakse tellimuses märgitud aadressile kulleri poolt. Kauba maksumusele lisandub transporditasu 6,90 eurot ühe ostu kohta. Kauba lähetuse kohta saab Tellija teate oma elektronposti aadressile. Kohaletoimetamise aja kokku leppimiseks võtab kuller Tellijaga ühendust tellimuse vormistamisel teatatud kontakttelefoni teel. Kaupade kohaletoimetamine toimub 1-3 tööpäeva jooksul alates tellimuse täitmisest.

5.1.1.5. DPD pakiautomaat- tellimused toimetatakse Tellija poolt tellimuse vormistamisel valitud pakiautomaadi asukohta. Kauba maksumusele lisandub transporditasu 3,00 eurot ühe ostu kohta. Kauba lähetuse kohta saab Tellija teate oma elektronposti aadressile. Kaupade kohaletoimetamine pakiautomaati toimub 1-3 tööpäeva jooksul alates tellimuse täitmisest.

5.1.2. Soome

5.1.2.1. Itella pakiautomaat – tellimused toimetatakse Tellija poolt tellimuse vormistamisel valitud pakiautomaadi asukohta. Kauba maksumusele lisandub transporditasu 11,50 eurot ühe ostu kohta. Kauba lähetuse kohta saab Tellija teate oma elektronposti aadressile. Kaupade kohaletoimetamine pakiautomaati toimub 1-5 tööpäeva jooksul alates tellimuse täitmisest. Kauba saabudes saadetakse Tellijale elektroonilise teavitus (SMSi ja/või e-posti teel) uksekoodiga, mille alusel ta paki pakiautomaadist kätte saab.

5.1.2.2. Itella postipakk (Economy) – tellimused toimetatakse tellimuses märgitud aadressile lähimasse postkontorisse. Kauba maksumusele lisandub transporditasu 13,90 eurot ühe ostu kohta. Kaupade kohaletoimetamine toimub 2-5 tööpäeva jooksul alates tellimuse täitmisest. Kauba saabumise kohta saadetakse Tellijale postkontorist teade. Kauba saabudes saadetakse Tellijale elektroonilise teavitus (SMSi ja/või e-posti teel) uksekoodiga, mille alusel ta paki pakiautomaadist kätte saab.

5.2. Tellimuse vormistamisel on soovitav kontrollida esitatavate kontaktandmete õigsust vältimaks viivitusi ja arusaamatusi toodete kohaletoimetamisel. Müüja ja kullerfirma ei vastuta toodete kohaletoimetamise viivituse ja tekkinud arusaamatuste eest juhul, kui viivitus või arusaamatus on tingitud Tellija poolt tellimuse vormistamisel esitatud andmete ebatäpsusest või ebaõigsusest.

5.3. E-poes kuvatud tooted valmistame vastavalt tellimusele. Tellimused täidetakse 1-5 tööpäeva jooksul peale ostu sooritamist. Tellimuse täitmise aeg sõltub tellitud toodete kogusest. Kui tellimust ei ole võimalik täita, siis teatab Müüja sellest Tellijale kontakttelefoni või elektronposti teel 2 tööpäeva jooksul arvates Lepingu jõustumisest ning pakub välja võimaliku uue tarneaja või toote asendamise samaväärse teise tootega, mis on sama hinna ja kvaliteediga. Kui Tellija ei soovi uut või asendustoodet, siis tagastatakse Tellija poolt tasutud summa (koos transpordi maksumusega) hiljemalt 14 päeva jooksul. Suuremate koguste tellimise korral palume küsida saadavust enne ostu sooritamist e-kirja vahendusel aadressil info@kalete.ee.

5.4. Eestis on üle 80 € tellimustele kohaletoimetamine tasuta. Teiste riikide puhul kehtib hinnakirjas välja toodud transpordikulu olenemata tellimuse suurusest.

5.5. Tolli- ja impordimaksud

Kauba saatmisel võivad lisanduda mitmesugused tolli- ja impordimaksud, mis tuleb tasuda paki sihtriiki saabumisel. Need maksud tasub paki kättesaaja. Kuna maksu- ja tollipoliitika võib eri riikides suuresti varieeruda, siis palume teil täiendava informatsiooni saamiseks pöörduda kohaliku tolli- või maksuameti esinduse poole.  Euroopa siseselt tolli- ja impordimakse ei rakendata.

6. Tellimusest taganemine enne tellimuse täitmist

6.1. Kui Tellija soovib tellimuse esitamise järgselt ja enne tellimuse täitmist tellimusest taganeda, siis teatab Tellija sellest viivitamatult kirjalikult Müüja elektronposti aadressile info@kalete.ee. E-kirja tuleb märkida tellimuse number, millest soovitakse taganeda ning lisada oma kontaktandmed (eesnimi, perekonnanimi, tellimuse esitamise kuupäev, kontakttelefon, pangakonto nr).

6.2 Kui taganemisavaldus jõuab Müüjale peale Müüja poolset tellimuse täitmist, siis toimub tellimusest taganemine vastavalt E-poe Ostutingimuste peatükile „Taganemisõigus”.

6.3 Tellimusest taganemisel tagastatakse Tellijale ostu ees tasutud summa (koos transpordimaksumusega) Tellija poolt näidatud pangakontole hiljemalt 30 päeva jooksul alates tellimusest taganemise teate kätte saamisest.

7. Taganemisõigus

7.1 E-poes sõlmitud lepingutele kehtib 14 päevane taganemisõigus. 14-päevane tähtaeg algab alates tellimuse pakiautomaati või postkontorisse saabumise teate kättesaamisest Tellija poolt, kulleri puhul alates tellimuse kohalejõudmisest Tellija aadressile. Taganemisõigust ei kohaldata, kui ostjaks on juriidiline isik.

7.2 Tagastatav toode peab olema puuduseta, täiskomplektne, originaalpakendis ja kasutamata. Taganemisõiguse kasutamiseks peab Tellija avama tootepakendi ettevaatlikult seda kahjustamata.

7.3 Taganemisõiguse kasutamiseks tuleb Tellijal 14 päeva jooksul alates toote üleandmisest esitada taganemisavaldus elektronposti aadressile info@kalete.ee ja tagastada toode Müüjale vähemalt 14 päeva jooksul alates taganemisteate esitamisest.

7.4 Taganemisel kannab Müüja Tellijale ostu eest tasutud summa (koos transpordimaksumusega) Tellija poolt taganemisavalduses näidatud pangakontole hiljemalt 30 päeva jooksul alates taganemisteate saamisest, kuid mitte varem kui Müüja on tagastatud toote kätte saanud.

7.5 Tagastamisega seonduvad kulud tasub Tellija.

7.6 Juhul kui peale toote tagastamist ilmneb, et toode ei vasta E-poe Ostutingimuste punktis 7.2 toodud tingimustele, siis raha ei tagastata ning tagastatud toode jääb Müüja juurde hoiule. Hoiustamise või Tellijale toote tagastamisega seotud kulud katab Tellija.

8. Lepingutingimustele mittevastavate toodete tagastamine

8.1. Müüja vastutab Telllijale müüdud kauba lepingutingimustele mittevastavuse või puuduse eest, mis oli olemas juba asja üleandmise hetkel ning mis ilmneb kuni kahe aasta jooksul, alates kauba üleandmisest ostjale.

8.2. Kui kauba või teenuse ostmisest, mille kohta Tellija on esitanud lepingutingimustele mittevastavusest pretensiooni, on möödunud kuni üks aasta, kohustub Müüja tõestama lepingutingimustele mittevastavuse olemas olu. Pärast ühe aasta möödumist on aga Tellija kohustatud tõendama, et varjatud puudus või muu lepingutingimustele mittevastavus oli olemas juba kauba või teenuse ostmisel.

8.3. Toote nõuetele mittevastavuse või toote juures puuduste avastamisel tuleb Tellijal saata toote tagastamise avaldus hiljemalt 2 kuu jooksul  Müüja elektronposti aadressile info@kalete.ee.

8.4. Toote nõuetele mittevastavuse või puuduse korral on Tellijal õigus nõuda toote asendamist nõuetele vastava ja puudusteta toote vastu või taganeda tellimusest ja tagastada nõuetele mittevastav toode Müüja kulul.

8.5. Nõuetele mittevastava toote tagastamise korral kantakse toote eest tasutud summa (koos transpordimaksumusega) Tellija poolt avalduses näidatud pangakontole hiljemalt 30 päeva jooksul arvates tellimusest taganemise ja toote tagastamise soovi kohta teate saamisest, kuid mitte varem kui Müüja on tagastatud toote kätte saanud. Müüja võib loobuda toote tagastamise nõudest.

8.6. Kui Tellijal on E-poest ostetud kauba osas pretensioone, tuleb need saata e-posti aadressile info@kalete.ee. Kui Tellija ja E-pood ei suuda lahendada vaidlust kokkuleppe teel, siis on Tellijal võimalik pöörduda vaidluste lahendamiseks vaidluste kohtuvälise lahendamise üksusesse, kelleks on Tarbijakaitseameti juures tegutsev Tarbijavaidluste komisjon (www.komisjon.ee) ning üleeuroopaliselt Euroopa Liidu veebipõhisevaidluste lahendamise Online Dispute Resolution keskonda aadressil http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Tarbijavaidluste komisjoni pädevuses on lahendada Tellija ja E-poe vahel sõlmitud lepingust tulenevaid vaidlusi. Tellija kaebuse läbivaatamine komisjonis on tasuta. Tarbijakaitseamet asub Pronksi tn 12 Tallinn 10117, telefon 6201707, info@tarbijakaitseamet.ee. Vaidluste kohtuvälise lahendamise üksuse menetlusreeglitega saab tutvuda veebilehe aadressil www.tarbijakaitseamet.ee.

9. Müüja õigused tellimustest taganemisel

9.1. Müüjal on õigus tellimusest taganeda kui:

9.1.1. Tellija ei tasu arvet tähtaegselt;

9.1.2. Tellitud tooted on laost otsas.

10. Isikuandmete töötlemine

10.1. Müüjal on õigus töödelda Tellija poolt esitatud isikuandmeid ja tellimuste andmeid kooskõlas kehtivate õigusaktidega ulatuses, mis on vajalik eelkõige Tellija poolt e-poes esitatud tellimuse täitmiseks.

10.2. Isikuandmete töötlemise põhimõtted on kirjeldatud Privaatsustingimustes.

11. Vastutus ja vääramatu jõud

11.1. Müüja vastutab Tellija ees ja Tellija vastutab Müüja ees teisele poolele käesolevate tingimuste rikkumisega tekitatud kahju eest Eesti Vabariigis kehtivates õigusaktides sätestatud juhtudel ja ulatuses.

11.2. Müüja ei vastuta Tellijale tekitatud kahjude eest või toote kohaletoimetamise viibimise eest juhul, kui kahju või toote kohaletoomise viibimine on tingitud asjaolust, mida Müüja ei saanud mõjutada ning mille saabumist Müüja ei näinud ette ega võinud ette näha (vääramatu jõud).

11.3. Müüja ei vastuta Tellija e-poe teenuste kasutamist eeldavate seadmete tarkvara andmesidesüsteemide muretsemise ja korrashoidmisega seotud ning samuti muude E-poe teenuse kasutamisest põhjustatud kulutuste eest.

12. Muud tingimused

12.1. Käesolevates tingimustes eraldi lahendamata küsimustes lähtutakse Eesti Vabariigis kehtivatest õigusaktidest.

12.2. Ostutingimustega tutvumine on Tellijale kohustuslik.

12.3. Tellimuse esitamisel märkides linnukesega vastavas aknas „Olen lugenud ja nõustun veebilehe ostutingimustega”, kinnitab Tellija, et on tutvunud Ostutingimustega, neist aru saanud ja nõustunud.